Sofie Alfrida

Annons

WE’RE IN FLORDA

ÄNTLIGEN måste jag börja med, och hej, eller godmorgon, eller god natt eller vad man ska säga… Här är klockan halv nio på kvällen, vilket betyder halv tre på natten i Sverige, ni kommer alltså se detta inlägget när ni vaknar så då passar väl god morgon bäst? Jag tänker att jag skriver i min tidszon och så får ni tänka sex timmar bakåt när ni läser eftersom min dator är inställd på svensk tid så kommer inläggen publiceras svensk tid och inte det klockslaget jag skriver som. Guuuud vad krångligt… skit samma, ni kanske förstår vad jag menar haha. Jag ligger i alla fall i sängen med datorn i knäet nu, är huuur trött som helst och vill verkligen sova men jag måste pressa mig liiite till för att komma in i rätt tidszon så då passar jag på att uppdatera er! IMG_0244 C8DD1D4B-984B-4954-B351-4364D1E860A1 7634BDC6-8047-489D-971A-735CF617EAD5Vi kom fram sent sent igår natt, ca halv ett på natten och då hade vi rest i 25 timmar så vi var ganska så möra. Flygresorna gick bra men lite förseningar gjorde att vi missade det sista flyget, fick vänta några extra timmar på nästa flyg osv, så det vart ju lite segt, men annars gick allt jättebra!

Idag har vi bara tagit det lugnt och kommit in i semesterlunket här! Vi startade dagen med frukost vid poolen följt av poolhäng. Det vart sol och storm om vart annat så vi fick ändå några fina timmar! På eftermiddagen när det var dags för soltimmar från vädergudarna igen så tog vi en promenad genom området där vi bor och ner till stranden för lite strandhäng. Vi bor i en gaaanska så nice villa i ett gaanska så nice område… Husen här är verkligen helt sjuka haha, annorlunda från vad man är van vid hemma men det är också väldigt kul att se och SÅ fint verkligen! Om jag inte minns helt fel så låg priset på att köpa en villa här mellan 50 och 500 miljoner, det säger ju en del och så får ni ett hum om vad för hus jag snackar om, sjukt! Nog om husen… efter stranden så bar det hemåt igen och efter ett tag började det blåsa igen så då passade vi på att handla och laga middag som vi precis har avslutat! Känns som en väldigt skön och lugn start på resan och jag försöker verkligen smälta hur varmt det är här!? Nog för att det är molnigt och blåsigt men det är ändå över 30 grader och suuperfruktigt, me gusta más!

Förutom att det är supersoft med semester så känns det jättehärligt att vara tillbaka i USA. Under hela dagen så har jag blivit påmind om saker från när jag bodde här för tre årsedan, det är såå mycket minnen som väcks till liv! Bara småsaker som varor jag såg i mataffären, hur rödljusen hänger, musik, hur saker funkar, typ dörrhandtag och toaletten, haha löjligt men jag blir glad av det<3 Man glömmer så snabbt och att bli påmind om allt igen gör mig helt lycklig! Vill verkligen besöka det här landet (och mina friends här) mer än såhär, det var lixom tre årsedan jag var här…! Men nu har jag i alla fall två veckor på mig att njuta, fräscha upp och skapa nya minnen och ha det underbart! Jag ska försöka förmedla mina sprudlande feelings genom bilder och text här, så gott jag kan i alla fall!